Veelgestelde vragen
Verkoop
Waar bestaat het project uit?
Het project bestaat uit 6 woningen: 2 hoekwoningen en 4 tussenwoningen. Daarnaast worden er 12 externe opslagboxen verkocht.
Hoe kan ik mijn belangstelling voor een woning aangeven?
Je kunt je aanmelden via de projectwebsite. Via nieuwsbrieven houden we je op de hoogte van de voortgang en de start verkoop.
Hoe kan ik mijn voorkeur voor een woning aangeven bij start verkoop?
Tijdens de inschrijving dien je de verschillende bouwnummers, in volgorde van voorkeur, aan te geven. Je kunt maximaal 2 bouwnummers invullen. Je bent niet verplicht om meer dan één bouwnummervoorkeur aan te geven. De inschrijver kan rustig de tijd nemen om alle informatie door te nemen en evt. vragen te stellen bij de makelaars. Er is maximaal 1 inschrijving per toekomstig huishouden geldig.
Wat zijn de toewijzingsregels?
1. Een ingeleverde financiële check (ondertekende verklaring van een hypotheekadviseur) die aantoont dat je de woning kunt financieren.
2. Een afgeronde inschrijving via de website. Alleen bevestigde inschrijvingen ingediend door een natuurlijk persoon, via een persoonlijk account (eerst aanmelden en/of inloggen) op www.energierijk-zwolle.nl komen in aanmerking voor de woningtoewijzing.
2. Een afgeronde inschrijving via de website. Alleen bevestigde inschrijvingen ingediend door een natuurlijk persoon, via een persoonlijk account (eerst aanmelden en/of inloggen) op www.energierijk-zwolle.nl komen in aanmerking voor de woningtoewijzing.
Wat gebeurt er als ik een woning krijg toegewezen?
Als een woning wordt toegewezen heb je eerst een persoonlijk gesprek, in dit gesprek informeert de makelaar je over de woning en overhandigt je de contractstukken (verkoopdocumentatie, concept koop- en aanneemovereenkomst en conceptakte van levering) Op basis hiervan kun je een weloverwogen aankoopbeslissing maken. Heeft een gegadigde eenmaal een woning toegewezen gekregen, dan kan er niet meer geswitcht worden naar een ander bouwnummer als deze vrij komt.
Wanneer moet ik de koop- en aannemingsovereenkomst ondertekenen?
Vervolgens krijg je een optie van één week om te besluiten tot aankoop van de woning over te gaan. Als je besluit tot aankoop over te gaan stelt de makelaar de koop- en aanneemovereenkomst op en bied je deze ter ondertekening aan. In het andere geval vervalt de exclusieve optie voor de woning.
Woningen
Welk energielabel krijgen de woningen?
Voorlopig energielabel A+++.
Heeft elke woning een parkeerplek?
Ja, iedere woning heeft één eigen parkeerplaats.
Wordt er een keuken geplaatst?
Nee, een keuken is niet inbegrepen. Wel zie je op de plattegrond een indicatief ontwerp. De projectleverancier helpt je graag bij het samenstellen van een keuken naar wens.
Zit er sanitair en tegelwerk in de woning?
Ja, de woningen worden standaard voorzien van basis sanitair en tegelwerk (badkamer en toilet).
Zijn er meerwerkopties mogelijk?
Ja, deze is vanaf de start verkoop te downloaden onder ‘documenten’ op de website.
Is er een technische omschrijving beschikbaar?
Ja, deze is vanaf de start verkoop te downloaden onder ‘documenten’ op de website.
Opslagboxen
Hoeveel opslagboxen zijn er beschikbaar?
Er worden in totaal 12 externe opslagboxen gerealiseerd.
Wie mag als eerste een opslagbox kopen?
Kopers van een woning krijgen als eerste de mogelijkheid om een opslagbox aan te schaffen.
Kom ik als omwonende ook in aanmerking voor een opslagbox?
Ja, als er na verkoop aan woningkopers nog boxen beschikbaar zijn, worden deze in fases aangeboden aan:
1. Omwonenden met percelen direct grenzend aan of tegenover het project.
2. Omwonenden in de directe omgeving.
3. Overige geïnteresseerden.
1. Omwonenden met percelen direct grenzend aan of tegenover het project.
2. Omwonenden in de directe omgeving.
3. Overige geïnteresseerden.
Wat gebeurt er als er meer aanmeldingen zijn dan boxen?
Dan vindt de toewijzing plaats binnen de betreffende groep geïnteresseerden.
Hoe kan ik mij aanmelden voor een opslagbox?
Vul het aanmeldformulier op de projectwebsite in. U wordt als eerste geïnformeerd zodra de verkoop van de opslagboxen start.
Financiële haalbaarheid
Wat zijn de verkoopprijzen van de woningen?
Bij start verkoop zullen de definitieve verkoopprijzen bekend zijn. Voorafgaand aan de start van de verkoop wordt er een indicatie bandbreedte van de verkoopprijzen op de website aangegeven.
Hoe weet ik of een woning voor mij financieel haalbaar is?
Als onderdeel van de inschrijfprocedure dien je bij de inschrijving aan te tonen dat je de woning daadwerkelijk kunt financieren. Dit geeft zekerheid voor beide partijen en voorkomt teleurstelling achteraf. Bij de inschrijving dien je dan ook een financiële verklaring bij(toe) te voegen, opgesteld door een erkend financieel adviseur. Vraag de financiële verklaring op tijd aan, zodat je bij inschrijving goed voorbereid bent.
Heb je nog geen financieel adviseur? Geen probleem. Via Admono Makelaars en Nieuwbouwmeesters kun je eenvoudig een onafhankelijk adviesgesprek aanvragen. Zij brengen je in contact met een erkend adviseur die je graag verder helpt. Het eerste gesprek is altijd geheel vrijblijvend.
Heb je nog geen financieel adviseur? Geen probleem. Via Admono Makelaars en Nieuwbouwmeesters kun je eenvoudig een onafhankelijk adviesgesprek aanvragen. Zij brengen je in contact met een erkend adviseur die je graag verder helpt. Het eerste gesprek is altijd geheel vrijblijvend.
Waarom wordt er gevraagd om een financiële check?
Door een financiële check uit te laten voeren en in te leveren kunt u een voorrangspositie krijgen bij de toewijzing van een woning. U kunt er dus profijt van hebben als u een financiële check aanlevert en bovendien weet u dan ook of de woning binnen uw budget past.
Waar lever ik mijn financiële check in?
Nadat de verkoop is gestart levert u de financiële check in. Dit doet u door de financiële check te uploaden tijdens de inschrijfperiode in uw persoonlijke account. Deze gegevens worden alleen gebruikt voor de toewijzing.
Wanneer moet ik mijn hypotheek rond hebben?
Zodra de opschortende voorwaarde zijn vervallen en de bouw van de woning definitief doorgaat, wordt u door de notaris uitgenodigd om de leveringsakte (leveren van de grond) en hypotheekakte te passeren. Na ondertekening van de koop-/aannemingsovereenkomst heeft u acht weken de tijd om de hypotheek definitief rond te krijgen. De koop- en aannemingsovereenkomst zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Welke betalingsvoorwaarden zijn van toepassing tijdens de bouw?
De grond wordt tijdens het transport bij de notaris (de levering) in één keer voldaan. De aanneemsom wordt in diverse bouwtermijnen conform hetgeen in uw aannemingsovereenkomst staat vermeld voldaan al naar gelang de bouw vordert.
Contracten
Is er een Koop-en aannemingsovereenkomst?
Met de aannemer sluit u een aannemingsovereenkomst af. De aannemer is de partij die uw woning bouwt. De inhoudt van de overeenkomst neemt de makelaar met u door tijdens het optiegesprek. Besluit u over te gaan tot koop, dan tekent u de overeenkomst. Op dat moment bent u officieel een overeenkomst aangegaan met de aannemer.
Welke opschortende voorwaarden worden gehanteerd?
Als voorwaarde wordt in de Koop-Aannemingsovereenkomst opgenomen: 70% van de woningen in het plan moeten verkocht zijn, onherroepelijke omgevingsvergunning (bouw) en planacceptatie Woningborg.
Welke garantiefonds is van toepassing?
Het plan wordt uitgevoerd onder Woningborg Garantie- en waarborgregeling.